torsdag 20. desember 2007

Endelig...........

Ja endelig juleferie og endelig ferdig med løper til mamma!!

Først nesten ferdig.......
Ikke akkurat slik som på mønstret men det er noe som heter kunstnerisk frihet;)
Så er ENGLE LØPEREN HELT FERDIG!

Må innrømme at det er mange år siden jeg sydde slikt sist så teknikken er nok ganske rusten........jeg skyller på at symaskinen ikke har knappehulssøm som på mønsteret. Bli bare vanlig kappehuls sting på min samme hva jeg prøver*ergelig*

Så har Axel og jeg laget julekurver og det var gøy! Det blir nok noen til av dem før julen setter inn*nikker og smiler*
Merkelige farger på dette bildet.... men dem pynter fint opp på kjøkkenet.
I morgen blir det by tur for å hente julematen. Det blir servert Islandsk julemat her på juleaften: røkt hamburgerrykk/svinenakke med salat av mais og ananas og kokte poteter og Helgi's super gode saus*nam nam*
Min julemat tar vi på 1.juledag, det er en eldgammel tradisjon. Brunet fenalår skiver og morrpølse som så blir kokt i kraften fra bruningen og vann. Serveres med kokte poteter og skysaus. Blir nok en strekk på sofaen etter disse måltidene ja:D






Ingen kommentarer: