søndag 29. juni 2008

OPPDATERING!!

Her kommer en liten rapport om fremdrift og gjøremål siden sist.

Siden været har vert heller vått og kaldt på nordmøre den siste tiden har det hendt litt på håndarbeids fronten:




Her er sommerveska mi;)Hadde så lyst på ny veske til Islandsturen vår at jeg rett og slett sydde denne.

Ideen fikk jeg fra en god venninne og hun kunne låne meg boka: VESKER OG BAGER SY DEM SELV av Lise Bergene.

Dongeri stoffet fikk jeg av ei snill tante som hadde flere gammle bukser som ikke er i bruk lenger(planen er og sy flere sånne vesker).

Delfin stoff, vatt og glidelåser kjøpte jeg hos Olaugs Quilt.



Jeg sydde lommer i veska også,syns denne typen lommer er smart, får to lommer i en liksom.

Skal sy glidelås lukking på før ferien, den er for åpen som den er.

Kjedelig når alt i veska raser ut i butikken/bilen eller i verstefall noen tror det er selvbetjening i veska mi :(





NYTT PROSJEKT! Endelig en jentebaby i familien som jeg kan strikke kjole osv til. I vår familie har det vert heller dominans av gutter de siste åra( ikke noe galt med gutter altså),men der er litt morsomt og strikke kjole innimellom også da:)

Denne kjolen skal til vesle på Island som ble født 06.06.08

Er ikke kommet så langt enda med det går da fremmover litt etter litt.

Oppskriften fant jeg i Rauma babydesign 044 og jeg strikker den i Sisu på pinne nr 2,5 (går ikke akkurat i raser fart på så tynne pinner med tynnt garn nei)








Status rapport:


Er ferdig og felle til armhulene på Klukka nr:2, men her blir det pause til etter ferie osv.

Meget dårlig bilde men dere ser da forhåpentilgvis hva dette er.




For å prate om andre ting så er vi ferdige med første slått silo og her ser du noe av arbeidsfolket i dyp sammtale om et viktig tema tydeligvis;)
Som dere ser er silone ganske full....mere gress en gj.snitt i år så langt!


men livet er ikke bare arbeid litt moro skal det også vere....hva kan vel vere bedre for to TØFFINGER en en liten tur på atv'n til pappa/onkel?


Og i mangel på badevær og badetemp er det at Mimmi har badekar med godt badevann!



.......ja, dette var da juni 08's siste oppdatering på bloggen min, juni og delvis mai har vert labra blogg mndr men lover og komme sterkere tilbake til høsten.

Har akkurat vert på yr.no og kikka på været for neste uke og holder det stikk er sommer'n på veg og høyvær under veis....da blir det slåing/snuing/raking og innkjøring av høy på meg nest uke.

I dag har jeg planer om å sko hest og ta meg en liten ridetur sammen med mann og barn.

HA EN FIN SØNDAG OG EI KNALL FIN UKE ALLE SAMMEN!

NÅ ER DET BARE 21 DAGER TIL VI SETTER NESA MOT ISLAND I DAG.....GLEDER OSS!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Her skjer det masse!
For en nydelig kjole du strikker! De på Island vet hva de driver med de! Både den lille kjolen og klukka er jo nydelige:-D

Og veska er tøff. God tur!!